woensdag 20 maart 2013

Blessings en mijn journal

Vandaag wil ik graag wat anders met jullie delen. Sinds een maand of 2 schrijf ik elke zondagavond mijn blessings van de voorgaande week in mijn Alles Boek. En nu heb ik er al eerder over nadacht om deze op mijn blog te zetten, maar de meeste dingen vind ik toch wat te persoonlijk en hoeft niet de hele wereld te lezen. Maar toch wil ik jullie laten zien hoe ik hier mijn creativiteit in uit. Daarom heb ik besloten wat foto's te maken waarin de teksten niet heel goed te lezen zullen zijn en dit in een collage te verwerken om een beeld te schetsen van hoe ik dit doe. Kijken jullie mee? :)




Elke week ziet het er wel een beetje anders uit. Rechtsonder heb ik gemaakt in een week dat ik helemaal verzot was op stempeltjes, dan komt dat ook terug in de blessings. En linksboven zie je nog net een klein stukje gekleurd tape, daar heb ik nog veel meer van gebruikt op die pagina. In mijn boek staan echter niet alleen blessings, ik plak er ook plaatjes en afbeeldingen in die ik gewoon mooi vind. Dat kan je hieronder zien.







Tot slot wil ik jullie nog een paar pagina's uit mijn 'Wreck This Journal' laten zien. (Ken je het niet? Kijk dan hier even) Ik ga er niet snel doorheen, maar dat hoeft ook niet. Ik weet het te vinden als even wat anders wil doen of mijn hoofd leeg wil maken. Zo heb ik op een avond urenlang gekleurd met stiften, dat was echt heerlijk! (Hieronder in de collage rechtsbovenin)




10 opmerkingen:

  1. Wat een mooi idee! Goed om zo eens stil te staan bij je blessings, ik doe dat te weinig, niet dat ik niet gelukkig ben maar soms te druk om die rust te vinden. Alles boek, is een zelfverzonnen naam?
    Wreck this journal ken ik niet, maar ik wil al zoveel..

    fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik merk dat ik soms vergeet wat ik allemaal heb en dit is voor mij een manier om even stil te staan en te beseffen dat het eigenlijk allemaal heel goed is hoe het nu is. En Alles boek is inderdaad een zelf verzonnen naam. Het is gewoon een A4 dummy(dummie?), boek met harde kaft en blanco pagina's. Maar er van vanalles in, het niet gebonden aan alleen maar blessings ofzo :)

      Verwijderen
  2. Heerlijk om je lekker uit te leven op papier en de resultaten zijn mooi!
    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je dat doet. Ik gebruik de flow agenda die je bij de kerstzegels kreeg en schrijf daar iedere dag iets in dat die dag belangrijk was of leuk... ik plak er ook van alles in zo leuk om terug te lezen. Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee om je blessings in een apart boekje te schrijven / tekenen. Ziet er tof en lekker creatief uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke creativiteit zeg!! Ik vind vooral je gekleurde pagina uit je wreck it journal tof!! Leuk idee om ze zo apart op te schrijven..ik doe eigenlijk alles in mijn dagboek, maar die heb ik de laatste tijd niet meer open gehad. Moet ik ook maar weer eens doen! Thnx voor het helpen herrineren hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje, ik vind die gekleurde pagina ook erg leuk :) (vooral eigenlijk omdat ik weet hoe fijn het was om hem te maken, haha)
      En graag gedaan! :)

      Verwijderen
  6. Hoi Anne,
    Jij hebt een keer aangegeven dat je eventueel ook zin zou hebben om mee te doen aan een blogsters-ontmoeting. Er begint nu wat meer over in beeld te komen.
    Wil je hier s.v.p. even lezen: http://aankleedpopje.blogspot.nl/2013/03/blogsters-ontmoetingsdag.html ?
    Wie weet tot ziens.
    Groetjes, Ria.

    P.S. Tof die boeken van jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi, ik kom hier via de blog van "Ook nu en dan" en moet zeggen dat je een erg leuke blog hebt!!! Heb ook even op 2 hobbies van he gegoogled die ik niet kende, maar wat een gave hobbies !!!

    Ik vind de boekjes heel leuk!!

    Ben volger geworden!

    Groetjes Elise

    BeantwoordenVerwijderen