woensdag 23 januari 2013

Doodles

Via, via kwam ik erachter dat het maken van doodles helemaal hip is. Ik ken het nog gewoon van de tekeningetjes die je maakt in de klas als je je verveeld of jezelf probeert af te leiden van wat je eigenlijk moet doen. Maar met een nieuwe naam schijnt het helemaal een comeback te maken! Google maar eens op 'zendoodle' of 'zentangle', dan vind je allerlei inspiraties. Zelf had ik ook wel zin om weer even gedachteloos vormen en patronen te maken en hieronder dan ook mijn eerste creaties. 

Voor de eerste maakte ik een cirkel en daarin heb ik een onderverdeling gemaakt van vlakken, vervolgens heb ik die ingevuld met patronen en frutsels.
 


 Hieronder heb ik de pagina verdeeld in 12 stukken met het idee om wat verschillende patronen en structuren te proberen en te bedenken. Sommigen waren geïnspireerd door patronen die ik online heb gevonden, maar vaak heb ik ook zelf gewoon wat bedacht.



 
Zoals je kan zien heb ik het in zwart-wit gedaan, maar ik ben ook als probeersel met wat kleur begonnen en dat geeft een hele andere dimensie. Als ik die klaar heb laat ik die hier ook wel zien. Ik heb helaas geen scanner, dus jullie moeten het met deze foto's doen, maar de patronen komen goed naar voren vind ik.

Groetjes! 




1 opmerking:

  1. Wat zien ze er leuk uit! Mooie patronen heb je gemaakt. En het is nog ontspannend om te doen he..
    Ben benieuwd naar de kleur-doodles

    BeantwoordenVerwijderen